Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce: “Bu tesis yalnızca bugünü değil, 2077 yılına kadar Eskişehir’in ihtiyaçlarını karşılayacak”
Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, Sarısungur Mahallesi’nde Entegre Katı Atık Değerlendirme ve Bertaraf Tesisi bünyesinde hayata geçirilecek 200 milyon liralık 3. Sınıf Düzenli Depolama Tesisi'nin temelini attı. Başkan Ayşe Ünlüce, yaklaşık 50 yıllık ihtiyacı karşılayacak çevre yatırımının kentin sürdürülebilir geleceği açısından stratejik önem taşıdığını belirtti.
Eskişehir Büyükşehir Belediyesi, çevre yatırımlarına bir yenisini daha ekleyerek Sarısungur Mahallesi'nde bulunan Entegre Katı Atık Değerlendirme ve Bertaraf Tesisi bünyesinde inşa edilecek 3. Sınıf Düzenli Depolama Tesisi (LOT-3) için yapım çalışmalarını düzenlenen törenle başlattı. Yaklaşık 200 milyon lira yatırım bedeline sahip proje ile kentin çevre altyapısının güçlendirilmesi ve gelecek nesillere daha sürdürülebilir bir Eskişehir bırakılması hedefleniyor.
Törene Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, CHP Eskişehir Milletvekili Utku Çakırözer, CHP Eskişehir İl Başkanı Talat Yalaz, Ardahan Belediye Başkanı Faruk Demir, İnşaat Mühendisleri Odası Eskişehir Şube Başkanı Oytun Gökten, belediye bürokratları, meclis üyeleri, muhtarlar ve davetliler katıldı.
“Çevreye Zarar Vermeden Yönetilecek”
İnşaat Mühendisleri Odası Eskişehir Şube Başkanı Oytun Gökten, çevre yatırımlarının kentsel dönüşüm sürecinin önemli tamamlayıcılarından biri olduğunu belirterek, “Yaklaşık 52 bin binanın incelendiği yapı envanteri çalışmaları sonucunda 6 bin yapının öncelikli dönüşüm ihtiyacı bulunduğu tespit edildi. Bu süreçte ortaya çıkacak inşaat atıklarının çevreye zarar vermeden yönetilmesi büyük önem taşıyor.” ifadelerini kullandı.
Gökten, Eskişehir'in ortak akıl kültürüyle birçok kente örnek olduğunu vurgulayarak meslek odalarının belediye ile iş birliğini sürdüreceğini kaydetti.
“Başkan Ünlüce Örnek Oluyor”
Ardahan Belediye Başkanı Faruk Demir, Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce'nin bilgi ve deneyiminin birçok belediye başkanına örnek olduğunu belirterek, “Çevre yatırımları gelecek kuşaklara daha yaşanabilir bir dünya bırakılması açısından büyük önem taşıyor.” dedi.
“Büyükşehir Önemli Projelere İmza Atıyor”
CHP Eskişehir İl Başkanı Talat Yalaz ise Büyükşehir Belediyesinin yalnızca bugünün ihtiyaçlarını karşılamadığını belirterek, “Büyükşehir Belediyemiz sadece bugün içinde bulunduğumuz şartları halklara hizmete dönüştürme olarak değil, aynı zamanda gelecek kuşaklara güzel, yaşanabilir bir ülke ve şehir bırakmak adına da önemli projelere imza atıyor.” diye konuştu.
CHP Eskişehir Milletvekili Utku Çakırözer de çevreyi koruyan yatırımların kentin geleceğine güven verdiğini ifade ederek, “Eskişehirliler, Ayşe Başkanımızla birlikte geleceklerine güvenle bakmaktalar. Güven, belediyecilik çalışmalarında en önemli unsurlardan biridir.” değerlendirmesinde bulundu.
“Bu Tesis Eskişehir’in 50 Yıllık Geleceğini Planlıyor”
Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Ayşe Ünlüce, şehirlerde çöp, hafriyat ve atık yönetiminin uzun vadeli planlanması gerektiğini vurgulayarak, “Bu tesis yalnızca bugünü değil, 2077 yılına kadar Eskişehir’in ihtiyaçlarını karşılayacak. Kentimizin gelecek 50 yılını planlayan önemli bir çevre yatırımı gerçekleştiriyoruz.” dedi.
Ünlüce, mevcut Katı Atık Bertaraf ve Enerji Üretim Tesisi'nin yalnızca atıkları bertaraf etmediğini, aynı zamanda yaklaşık 45 bin hanenin elektrik ihtiyacını karşılayacak enerji ürettiğini ve oluşan atık ısının belediye seralarında kullanılan çiçeklerin yetiştirilmesinde değerlendirildiğini belirtti. Yeni tesisin ise özellikle inşaat ve yıkım atıklarının çevre dostu yöntemlerle yönetilmesini sağlayacağını ifade etti.
Eskişehir’in Çevre Altyapısı Güçleniyor
Yaklaşık 60 bin metrekarelik alanda inşa edilecek LOT-3 Tesisi, 870 bin metreküplük depolama kapasitesine sahip olacak. Tesiste yılda yaklaşık 14 bin ton inert nitelikli inşaat ve yıkıntı atığının çevre ve insan sağlığına zarar vermeyecek şekilde bertaraf edilmesi planlanıyor.
Beton, kiremit, sıva, alçıpan, cam kırığı ve porselen gibi yalnızca inert özellik taşıyan atıkların depolanacağı tesiste depo gazı oluşumu beklenmezken, yüzey suyu drenaj sistemleri, gözlem kuyuları ve çevresel izleme mekanizmalarıyla yeraltı ve yerüstü su kaynaklarının korunması hedefleniyor. Tesiste çevresel izleme faaliyetlerinin işletme süresince ve tesisin kapatılmasının ardından en az 30 yıl devam edeceği bildirildi.
Kaynak: CUMHA - CUMHUR HABER AJANSI